„Twardziel Świętokrzyski” – opis szlaku.

Start – STRAWCZYNEK /Ośrodek Sportu i Rekreacji/

0 – 3 km Szlak oznakowany przez organizatora /biało – czerwone szarfy/ do wieży widokowej na Górze Siniewskiej.

3 km – wejście na czerwony szlak biegnący do szczytu Góry Siniewskiej / tuż za wieżą w prawo w górę

19 km – punkt kontrolny Tumlin szkoła

26 km - PRZECHODZIMY PRZEZ KŁADKĘ NAD S7! Nie idziemy nowym szlakiem czerwonym, lecz starym do Dąbrowy. Po drodze stare oznakowania czerwone są, po ok. 1 km nowa droga z kamienia na wprost doprowadzi do Dąbrowy. Przechodzimy przez przejście dla pieszych i wracamy na aktualny szlak. W DRODZE POWROTNEJ IDZIEMY TEŻ STARYM SZLAKIEM!

35 km – punkt kontrolny Masłów. Ciepła zupa, kawa, herbata, woda.

UWAGA! Dojście do punktu kontrolnego Masłów / Pizzeria VIVA/ - przy kościele w Masłowie skręcamy w prawo i chodnikiem schodzimy ok. 200 m w dół. Oznakowanie - baner „Żelazny Piechur”. Po zaliczeniu punktu kontrolnego powrót na szlak czerwony tą samą drogą i dalej w górę na Klonówkę.

41 km – Przełom Lubrzanki. Po zejściu na drogę asfaltową / uwaga! wąskie pobocze, możliwy ruch samochodowy mimo nocnej pory/ czerwonym szlakiem dochodzimy do kładki na Lubrzance i kontynuujemy marsz czerwonym szlakiem na Radostową, a następnie na Wymysloną.

46 km – Krajno. Około 2 km od szczytu Wymyślonej wchodzimy na drogę asfaltową i OD RAZU SKRĘCAMY W LEWO / na asfalcie strzałka w lewo z napisem RAJD/. Tam idziemy za oznakowaniem organizatora. Schodzimy asfaltem ostro w dół, dochodzimy do kolejnej drogi poprzecznej, którą przecinamy na wprost w drogę gruntową. Po około 200 metrach następne skrzyżowanie dróg, tym razem gruntowych. Tam skręcamy w lewo i wchodzimy na szlak NIEBIESKI.

50 km – wchodzimy na drogę asfaltową w Ciekotach / proszę zachować szczególną ostrożność, idziemy poboczem, obowiązkowo elementy odblaskowe/. Po kilkuset metrach opuszczamy szlak niebieski / nie skręcamy w lewo do Szklanego Domu/ i idziemy za oznakowaniem organizatora drogą główną do znaku w prawo „Scholasteria”. Tam skręcamy w prawo i po 200 m dochodzimy do szkoły.

52 km – PRZEPAK – hala sportowa przy szkole w Scholasterii. Tam dostęp do swoich bagaży i punkt kontrolny. Woda. Dalej idziemy wg oznakowania organizatora drogą asfaltową do końca wsi.

54 km – skręt w lewo w górę, 100 m przed końcem drogi asfaltowej. Żółty szlak rowerowy plus oznakowanie biało – czerwone szarfy. Po około 2 km dochodzimy do drogi głównej w Masłowie, skręcamy w lewo i dochodzimy do szlaku czerwonego, którym idziemy na wprost w dół do Masłowa.

58 km – przy kościele idziemy na wprost do Punktu Kontrolnego. / Ten sam punkt Pizzeria VIVA/.Tam ciepły posiłek, kawa herbata, woda. Następnie wracamy na szlak czerwony, idziemy w lewo przy kościele.

64 km - W Dąbrowie wracamy starym szlakiem do kładki nad S7

75 km – Tumlin Węgle Punkt Kontrolny. Woda

86 km – Porzecze – Punkt Kontrolny

94 km – Góra Siniewska. Przy wieży widokowej schodzimy z czerwonego szlaku w dół drogą wg oznakowania organizatora, tak jak zaczynaliśmy imprezę.

META – Strawczynek, na miejscu startu maratonu.